Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Hermaszewski pierwszy pogratulował Uznańskiemu, że teraz on poleci w kosmos!

Hermaszewski pierwszy pogratulował Uznańskiemu, że teraz on poleci w kosmos!

Ogromny pożar na Dolnym Śląsku! Płonie składowisko odpadów

AKTUALIZACJA
Ogromny pożar na Dolnym Śląsku! Płonie składowisko odpadów

Polecamy

Planujesz urlop? Dowiedz się, jak możesz dofinansować wakacje

Planujesz urlop? Dowiedz się, jak możesz dofinansować wakacje

Ozempikowa pupa. Nowy efekt uboczny leku

Ozempikowa pupa. Nowy efekt uboczny leku

Włosy jak od fryzjera dzięki produktom, które masz w kuchni. Efekt "wow" za grosze

Włosy jak od fryzjera dzięki produktom, które masz w kuchni. Efekt "wow" za grosze